zaterdag 16 januari 2010

werkende mama...

Daar ging ik dan, vorige week woensdag. Op mijn nieuwe stevige, stoere fiets, op weg naar mijn werk. Voor het eerst sinds tijden weer eens de wekker gezet op 7.15 uur, brood gesmeerd, mijn sleutels gezocht, werktas mee. Vele keren heb ik dit eerder gedaan, maar nu was alles anders. Voor het eerst ging ik werken als mama. Mijn kleine meisje bleef, in heel goede handen, achter bij haar papa die de hele maand thuis is om voor haar te zorgen. Dus na heel veel knuffels en kusjes die ochtend moest ik er toch echt aan geloven. Voor het eerst weer werken.
Gelukkig volgde een warm onthaal. Mijn bureau was versierd met ballonnen en, ondanks de drukte, nam iedereen de tijd om even met me bij te kletsen. En zo was ik dan wel niet bij mijn meisje, maar had ik wel volop gelegenheid om even te vertellen hoe leuk het is om moeder te zijn, hoe goed het gaat en om foto’s te laten zien.

En juist op het moment dat ik er een beetje doorheen zat en de hormoontjes op begonnen te spelen kreeg ik van papalief deze foto…



Een nieuw liedje geleerd dus. Al ontdekte ik bij thuiskomst dat de tekst niet helemaal volgens het origineel was.
Een twee drie vier, papa lust graag bier! En als er dan geen bier meer is, dan drinkt'ie een glaasje fris...

4 reacties:

Jorieke zei

Ha Mama-van-Meike :)

Moet vast een lekker gevoel zijn dat papa in ieder geval lekker bij de kleine meid thuis is. Werken zal wel weer even wennen zijn of niet? Maar het thuiskomen is nu natuurlijk des te leuker! Gaat alles nog steeds goed met de kleine meid?

Liefs Jorieke

Antoon zei

Gerben is ook onverbeterlijk. Kan op de squashbaan zien dat het hem allemaal niet in de koude kleren is gaan zitten :)
Groet,
Tony

Renée zei

Ik denk dat je van dat glaasje fris beter een glaasje wijn kunt maken, alleen rijmt dat dan weer niet!:p

Liefs Renée

van huis tot paleis zei

@Tony

Tja, het leven van een huisman gaat ook niet over rozen...

Een reactie posten

wie is mamavanmeike

Wij zijn Gerben en Sjoukje. Samen met onze twee dochters verhuisden we in oktober 2011 vanuit het Utrechtse naar pittoresk Zutphen. Daar kochten we een monumentaal herenhuis uit 1870. Het huis heeft een grondige verbouwing nodig om het leefbaar te maken zodat we er met onze beide kinderen in kunnen wonen. Lees hier meer over het wel en wee van verbouwen, ontdekken, frustratie, combineren met het gezinsleven en alle leuke en minder leuke dingen die wij al bouwend beleven.

de mama's

Volgers